Skip to searchSkip to main content
Regulamin Świadczenia Usług

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Informacje Ogólne

§ 1

  1. Niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, zwany dalej Regulaminem, określa zasady świadczenia usług administracyjnych, konsultacyjnych i reprezentacji na rzecz osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej drogą elektroniczną (dalej zwani "Zleceniobiorcami") przez MMorska sp. z o.o. (dalej zwaną "Zleceniobiorcą")
  2. Postanowienia zawarte w niniejszym regulaminie stanowią regulamin świadczenia usług w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002, Nr 144, poz.1204).
  3. Serwis internetowy https://www.rejestrjachtow.pl/ jest prowadzony przez MMorska sp. z o.o., Hryniewickiego 10/29/110, 81-340 Gdynia, NIP 586 239 2041, KRS 0001072206, REGON: 525110819
  4. Zawartość strony jest własnością MMorska sp. z o.o. Wszelkie teksty, fotografie, oraz oprogramowanie są chronione prawami autorskimi. Ich kopiowanie, rozpowszechnianie oraz powielanie bez zgody ich właściciela jest zabronione.

§ 2

  1. Zleceniobiorca świadczy wybrane usługi ( lub "zlecenia") na rzecz Zleceniodawcy polegające na:
  • udostępnianiu bezpłatnego dostępu do serwisu informacyjnego https://www.rejestrjachtow.pl/,
  • zapewnienia Zleceniodawcy obsługi polegającej na: rejestracji/administracji/ wyrejestrowaniu/zmianie danych jednostki lub jednostek pływających do 24 m pod polską banderą w systemie REJA24,
  • zapewnienia Zleceniodawcy obsługi polegającej na: rejestracji/administracji/ wyrejestrowaniu/zmianie danych jednostki lub jednostek pływających do 24 m pod banderą Grecji, Wielkiej Brytanii, San Marino, Palau
  • zapewnienia Zleceniodawcy obsługi polegającej na: uzyskaniu Karty Bezpieczeństwa Jachtu, i/lub Orzeczenia Zdolności Żeglugowej, i/lub Świadectwa Klasy Jachtu,
  • zapewnienia Zleceniodawcy obsługi polegającej na: rejestracji i aktualizacji wpisów nadajników sygnału niebezpieczeństwa w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, a także w systemie brytyjskim OFCOM,
  • zapewnienia Zleceniodawcy obsługi polegającej na: uzyskaniu/aktualizacji/wygaszeniu pozwolenia radiowego stacji statkowej w komunikacji morskiej MMSI przed Urzędem Komunikacji Elektronicznej,
  • zapewnienia Zleceniodawcy obsługi polegającej na: uzyskaniu ofert ubezpieczeniowych i koordynacji podpisania polis ubezpieczeniowych jachtów i innych jednostek pływających do 24 m z wybranymi towarzystwami ubezpieczeniowymi.
  • zapewnienia Zleceniodawcy obsługi polegającej na administracji dokumentacją jednostki, wykonywaniu obowiązków armatora jednostki.
  1. Strony mogą uzgodnić szerszy zakres reprezentacji, niż ten określony w §2 ust. 1 niniejszej umowy. Do skuteczności takiego zastrzeżenia niezbędne jest zachowanie formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. Warunkiem świadczenia usługi jest zapoznanie się i zaakceptowanie regulaminu.
  3. Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za dołożenie należytej staranności przy wykonywaniu obowiązków, o których mowa w ust. 1 (tzw. umowa starannego działania).

Zasady świadczenia usług

§ 3

  1. Przy wykonywaniu czynności zleconych Zleceniobiorca zapewnia nadzór nad podejmowanymi w imieniu Zleceniodawcy czynnościami przez doświadczonych specjalistów, w tym w szczególności przy podejmowanych czynnościach z zakresu reprezentacji Zleceniodawcy przed instytucjami, o których mowa w §2 ust. 1 niniejszej umowy.
  2. Zleceniobiorca wykonuje czynności zlecone w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy w ramach treści zlecenia i w oparciu o regulamin i cennik.
  3. W zakresie działań realizowanych przez Zleceniobiorcę w oparciu o ten Regulamin ze Zleceniodawcą, Zleceniobiorca zapewnia merytoryczną kontrolę nad wykonywanym działaniem. Równocześnie Zleceniobiorca oświadcza, że nie przekazuje dokumentacji, korespondencji, odpowiedzi, formularzy i innych danych mogących być objętych tajemnicą korespondencji oraz tajemnicą prowadzenia sprawy przez Zleceniobiorcę.

§ 4

Płatności za usługi

  1. Zleceniodawca uiszcza opłatę za świadczenie odpłatnych usług przez Zleceniobiorcę wykupione przez Zleceniodawcę zgodnie z cennikiem lub w oparciu o przygotowaną ofertę w formie faktury proforma.
  2. Cennik świadczonych usług dostępny jest pod adresem: https://www.rejestrjachtow.pl/cennik
  3. Podane ceny są cenami brutto.
  4. Przy usługach odpłatnych należy dokonać płatności w ciągu 7 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia na konto firmy MMorska sp. z o.o., korzystając ze sposobów oferowanych przez MMorska sp. z o.o.
  • przelew tradycyjny na konto firmy PL 21 1020 1853 0000 9802 0562 4996 W tytule płatności prosimy podać nazwę jednostki lub imię i nazwisko,
  • kartą płatniczą lub debetową za pośrednictwem operatora płatności Stripe,
  • BLIKIEM, przelewem, kartą płatniczą lub debetową za pośrednictwem operatora płatności Tpay.com,
  • gotówką w lokalu firmy przy ulicy Rybickiego 4/U4, Gdynia 81-340 w dni robocze bez świąt w godzinach 10:00-18:00,
  • kartą debetową lub kredytową w lokalu firmy przy ulicy Rybickiego 4/U4, Gdynia 81-340 w dni robocze bez świąt w godzinach 10:00-18:00.

Zlecanie Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną

§ 5

  1. W celu zlecenia wykonania usług należy wybrać usługę oraz dokonać jej zamówienia.
  2. Umowa o świadczeniu usług odpłatnych z MMorska sp. z o.o. zostaje zawarta z chwilą złożenia zamówienia przez koszyk sklepu online na stronie rejestrjachtow.pl, przez formularz online na stronie rejestrjachtow.pl/kontakt, z chwilą zaakceptowania faktury proforma lub potwierdzenia zlecenia wysłanego na adres email lub dostarczonego drogą pisemną do rąk własnych.
  3. Zleceniobiorca zastrzega, że odpłatne czynności zlecone mu przez Zleceniodawcę na podstawie niniejszego regulaminu zostaną podjęte niezwłocznie, jednak nie wcześniej niż w dniu zaksięgowania wpłaty dokonanej przez Zleceniodawcę na rachunku bankowym właściwym dla Zleceniobiorcy, o którym mowa w §. 4 ust. 3 powyżej.

§ 6

  1. Świadczenie usług drogą elektroniczną przez Zleceniobiorcę następuje w oparciu o przedstawiony przez Zleceniodawcę stan faktyczny, który Klient zobowiązany jest na wezwanie Zleceniobiorcy uzupełnić w wymaganym i wskazanym przez Zleceniodawcę zakresie.
  2. Zleceniodawca jest zobowiązany do przekazania Zleceniobiorcy wszelkich wymaganych dokumentów, danych i informacji wymaganych przepisami prawa do zrealizowania wymaganej usługi.

Proces Realizacji Usługi

§ 7

  1. Zleceniodawca skontaktuje się z Klientem w ciągu dwóch dni roboczych następujących po dniu złożenia zamówienia w celu uzyskania informacji oraz dokumentów niezbędnych do realizacji usługi, jeśli takie będą wymagane.
  2. Zleceniodawca przystępuje do wykonywania usług niezwłocznie po odnotowaniu płatności za zlecenie i otrzymaniu kompletu dokumentów wymaganych do poprawnego wykonania usługi, w szczególności podpisanego przez Zleceniodawcę pełnomocnictwa dla Zleceniobiorcy.
  3. W przypadku zaistnienia konieczności dalszego doprecyzowania lub uzupełnienia przekazanego przez Zleceniodawcę zlecenia, w szczególności w zakresie przedstawionego stanu faktycznego, Zleceniobiorca zwróci się do Zleceniodawcy z dalszym poleceniem przekazania niezbędnych danych lub informacji zwrotnej.
  4. Niedostarczenie dokumentów i informacji, o których mowa w ust. 1 powyżej w ciągu do 14 dni roboczych zwalnia Zleceniobiorcę od odpowiedzialności za staranne działanie względem Zleceniodawcy w zakresie, w jakim uzyskanie w/w dokumentów i informacji było niezbędne do podjęcia właściwych działań przez Zleceniobiorcę.

§ 8

  1. Usługa realizowana jest zdalnie, w drodze konsultacji telefonicznej, z wykorzystaniem poczty elektronicznej a także w drodze osobistej reprezentacji przed odpowiednim urzędem.
  2. Usługa realizowana jest przez Zleceniobiorcę w oparciu i zakresie udzielonego przez Zleceniodawcę pełnomocnictwa.
  3. Udzielenie pisemnego pełnomocnictwa Zleceniobiorcy jest warunkiem koniecznym do poprawnego wykonania usługi.

Odpowiedzialność

§ 9

  1. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za podanie niepełnych danych lub danych nieścisłych o stanie faktycznym, a także za przewlekłość w uzupełnieniu informacji po stronie Klienta.
  2. Usługa jest uznawana za wyczerpującą i rzetelną, jeżeli obejmuje okoliczności faktyczne i dokumenty dostarczone przez Zleceniodawcę .
  3. Niedostarczenie, niepełne dostarczenie lub nieprawidłowe dostarczenie danych przez Zleceniodawcę pozostaje bez wpływu na prawidłowość i rzetelność udzielanej usługi i wyklucza jakiekolwiek roszczenia z tego tytułu względem Zleceniobiorcy.

Przetwarzanie Danych Osobowych

  1. Zleceniodawca upoważnia Zleceniobiorcę w zakresie niezbędnym do wykonania niniejszej umowy do przetwarzania danych osobowych Zleceniodawcy, jak również danych osobowych osób trzecich przekazanych przez Zleceniodawcę, względem których Zleceniodawca legitymuje się tytułem prawnym uprawniającym go do przetwarzania tych danych osobowych lub twierdzi, że jest w posiadaniu takiego dokumentu/dokumentów.
  2. Zleceniobiorca, w zakresie o którym mowa w ust. 1 powyżej jest uprawniony do przetwarzania innych danych, które dotyczą skutecznego wykonania zlecenia, w tym w szczególności dotyczące zlecenia wysyłki dokumentów przez osoby trzecie, uzyskania ofert i wycen przez towarzystwa ubezpieczeniowe, danych wymaganych do obsługi płatności elektronicznych, postępowań administracyjnych i innych, które mogą być przedmiotowo istotne dla ustalenia zakresu i treści zlecenia.

Postępowanie reklamacyjne

§ 10

  1. Reklamacje dotyczące świadczenia usług składa się w formie elektronicznej na adres email biuro@rejestrjachtow.pl lub formie pisemnej listem poleconym na adres siedziby Zleceniobiorcy.
  2. Prawo do złożenia reklamacji przysługuje wyłącznie Zleceniodawcy.
  3. Reklamacja, powinna zawierać, pod rygorem nieważności, oznaczenie Zleceniodawcy składającego reklamację, b) Wskazanie usługi, której reklamacja dotyczy, c) Wskazanie i uzasadnienie zarzutów dotyczących wykonanej usługi, d) Wskazanie zakresu żądania składającego reklamację, poprzez określanie, czy żąda zwrotu zapłaconego wynagrodzenia, czy też wykonania usługi.
  4. Reklamację składa się w nieprzekraczalnym terminie 7 dni, liczonych od dnia wykonania usługi.
  5. W terminie 14 dni od daty doręczenia reklamacji Zleceniobiorca rozpatrzy reklamację w ten sposób, że wyśle Zleceniodawcy na wskazany przez niego adres korespondencyjny bądź adres poczty elektronicznej odpowiedź na reklamację zawierającą stanowisko Zleceniobiorcy wraz z propozycją rozstrzygnięcia sporu.
  6. W terminie 7 dni od dnia doręczenia odpowiedzi na reklamację Zleceniodawca wskazuje, czy akceptuje propozycję Zleceniobiorcy co do sposobu załatwienia reklamacji.
  7. Brak rozpatrzenia reklamacji w terminie określonym w § 14 ust. 5 oznacza uznanie reklamacji w całości.
  8. Postępowanie reklamacyjne uznaje się za wyczerpane:

a. Z chwilą bezskutecznego upływu terminu do złożenia reklamacji.

b. Z chwilą niezaakceptowania przez Zleceniodawcy propozycji Zleceniobiorcy co do sposobu załatwienia reklamacji.

Prawo do odstąpienia od umowy

§ 11

Zleceniodawca, będący konsumentem (Konsument) może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, tj. od dnia, w której zaakceptował zlecenie/złożył zamówienie.

§ 12

Odstąpienie od umowy wymaga formy pisemnej wysłanej listem poleconym na adres Zleceniobiorcy lub elektronicznej na adres biuro@rejestrjachtow.pl, pod rygorem nieważności. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

§ 13

Z uwagi na charakter świadczonych usług, prawo do odstąpienia przez Konsumenta od Umowy może zostać ograniczone jeśli Zleceniobiorca przystąpi do świadczenia usług przed upływem 14 dni od zawarcia Umowy a usługa zostanie wykonana za wyraźną zgoda Konsumenta.

§ 14

Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli Zleceniobiorca wykonał w usługę, rozpoczęła czynności administracyjne i dokonała płatności za czynności administracyjne w imieniu Konsumenta (tj. dostarczyła zaświadczenie o zarejestrowaniu jednostki, dostarczyła dowód złożenia wniosku w zleconej sprawie do urzędu).

§ 15

  1. Klient niniejszym wyraża zgodę na wykonanie w pełni usługi przez MMorska sp. z o.o. przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy w rozumieniu art. 38 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta.
  2. Zgodnie z art. 35 ust. 1 powyższej ustawy, Konsument, który odstępuje od Umowy przed zakończeniem świadczenia usługi, ma obowiązek zapłaty za usługi wykonane przez Zleceniobiorcę do chwili odstąpienia od umowy (w szczególności dokumentów, przygotowywanie wniosku, reprezentacja na przed urzędem, uiszczenie płatności administracyjnych). Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia.

Postanowienia końcowe

§ 16

  1. Strona internetowa www.rejestrjachtow.pl zarządzana przez Zleceniobiorcę jest dostępna całodobowo, jednak Zleceniobiorca zastrzega sobie możliwość dokonywania przerw spowodowanych jej konserwacją.
  2. Zleceniobiorca nie odpowiada za szkodę spowodowaną niedostępnością strony skutkującą niemożnością zlecenia serwisowi usługi.

§17

Wszelkie uwagi, zastrzeżenia i wnioski dotyczące usług świadczonych przez Zleceniobiorcę procedur ich wykonywania, jaki i innych istotnych kwestii należy kierować na podany na internetowej stronie głównej Zleceniobiorca adres poczty elektronicznej.

§ 18

Zleceniobiorca oświadcza, iż zachowa w tajemnicy wszystko, o czym dowiedziała się w związku z realizacją zlecenia.

§ 19

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego oraz innych obowiązujących ustaw.

§ 20

Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji w serwisie.

logo i pieczęć krd